Rabu, 1 September 2010

CROCS Hina Islam?


Assalamualaikum dan salam 1Malaysia.Kadang-kadang aku pelik,orang-orang Malaysia ni sibuk sangat berpolitik sampai benda yang menghina Islam pun diorang tak perasan kan?Sibuk menyalahkan antara 1 sama lain.


Sebenarnya cerita yang menyatakan jenama CROCS ni menghina Islam aku dah lama dengar,tapi tak berkesempatan untuk menulis.Pada mulanya aku beranggapan yang cerita ini macam main-main jek,tapi bila aku tengok sendiri memang betul kalau kita tengok dalam lambong jenama CROCS ni kalo kita amati terbentuk perkataan ALLAH dalam huruf jawi.



Memang ada yang berkata kemungkinan lambang tersebut  menyamai kalimah ALLAH adalah secara kebetulan sahaja.Tapi bagi aku,golongan yang anti Islam ni diorang akan buat apa sahaja cara untuk menghina Islam termasuk dengan cara halus sebegini.Kita kadang-kadang bangga kononnya kita pakai kasut yang berjenama,dalam masa yang sama golongan yang anti Islam mentertawakan kita kerana kalimah Allah Yang Maha Esa berada dibawah dan menjadi alas kaki kita.


Pada sesiapa yang telah membeli kasut ini,aku nasihatkan bahawa korang patut buang lambang CROCS tu.Kalau nak buang kasut tu pun sayangkan,duit beratus dah abes,jadi buang jek logo dia tuh.


Dan aku amat berharap agar pihak berkuasa,agar menyiasat dengan lebih lanjut perkara ini.Jangan pandang rendah sebab kat Malaysia,aku tengok sekarang ni,Islam dah jadi permainan sesetengah pihak.

1 ulasan:

udanggalah berkata...

Salam..Aku pun hairan orang kita ni mudah sangat terpengaruh dengan benda baru yang diimport..padahal harga selipor buat gi noreh tu mahal gila.Dah jelas seperti saudara paparkan..bukan kebetulan,memang mereka sengaja cipta lambang yang hampir menyamai....Yahudi tetap cari jalan merosakkan Islam sampai bila-bila.