Pages

Subscribe Twitter Facebook

Khamis, 19 Ogos 2010

Apa La Nak Jadi?

Oleh Intan Mas Ayu Shahimi
Harian Metro
2010/08/19
JOHOR BAHRU: Gara-gara meminta suami memulangkan motosikal pemberian majikan dan menyuruhnya membaiki motosikal milik sendiri, seorang wanita parah dilibas lelaki berkenaan dengan sebatang kayu beluti.
RETAK...mangsa menunjukkan kesan pukulan dengan kayu beluti di belakang badan menyebabkan tulangnya retak.
RETAK...mangsa menunjukkan kesan pukulan dengan kayu beluti di belakang badan menyebabkan tulangnya retak.
Berikutan pukulan kuat itu, mangsa terus rebah sambil menggelupur kesakitan sebelum dikejarkan ke hospital berikutan retak tulang belakang.

Difahamkan, sebelum kejadian si isteri menegur sikap suaminya yang membiarkan motosikal miliknya selepas rosak, selain mengungkit masalah kewangan keluarga dihadapi.

Nyata teguran berkenaan membangkitkan kemarahan suami sehingga lelaki berkenaan mengambil kayu penyendal tingkap di dapur, sebelum meluru dan terus melibas isterinya dengan kayu.

Menceritakan kejadian dialaminya, mangsa yang dirawat di Hospital Sultanah Aminah (HSA) di sini, berkata dia bersyukur kerana libasan kayu berkenaan tidak mengenai kepalanya berikutan sempat bangun dari kerusi yang diduduki.

“Ini bukan kejadian pertama saya dibelasah suami tapi ia sudah menjadi habuan rutin setiap kali menjelang Aidilfitri. Namun, mengenangkan kehidupan dua anak yang masih kecil, saya tidak pernah membuat sebarang laporan polis,” katanya sebak.


Assalamualaikum,ni apa kes ni?Suami jenis apa la ni?Sikit-sikit nak pukul bini.Dalam bulan Ramadhan yang mulia ni kita sepatutnya kita perlu banyak bersabar.Tidakkah kita menghayati kemuliaan bulan Ramadhan?Manusia,manusia....Sedih aku.

0 ulasan: