Selasa, 24 Ogos 2010

Orang Indonesia Tak Sedar Diri.


Asslamualaikum dan salam 1Malaysia kepada semua rakyat 1MalaysiaApa perasaan kita bila melihat perbuatan diatas yang dilakukan oleh segelintir rakyat INDONE SI ALAN ni?Suka?Marah?Sedih?Diorang orang Indonesia ni memang tak sedar diri,diorang ingat dioarang tu sape nak pijak-pijak bendera negara lain?Besar sangat ke diorang tu?


Siap lempar najis lagi tu.Memang tak pakai akal diorang ni.Cuba kalau mereka pikir yang Malaysia ni dianggap lombong emas oleh penduduk Indonesia.Berapa ramai rakyat Indonesia yang menumpahkan rasa kesyukuran  mereka bila mereka dapat bekerja di Malaysia.Terfikirkah mereka sekiranya rakyat Malaysia bertindak secara ekstrem dengan melakukan tindakan menghalau ratyat Indonesia yang bekerja dinegara ini pulang ke negara mereka?

Aku rasa orang Malaysia ni penyaba.Kalau orang Malaysia ni kurang akal seperti segelintir rakyat Indonesia dah lama berlaku penghalauan secara besar-besaran keatas rakyat Indonesia yang bekerja di negara ini.Mana yang xmo balik kita hanyutkan aje mereka kedalam laut bior mampus diorang kat situ.Diorang bukan tak tahu,sekiranya orang-orang Indonesia yang bekerja disini dihalau,maka hidup bergelandangan lah diorang kat negara asal mereka.


Pepatah orang tua ada menyebutkan "Dibagi susu dibalas tuba pula".Indonesia memang tak sedar diri!!!!
 

0 ulasan: