Rabu, 11 Ogos 2010

Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa 1431H/2010.

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia kepada semua pembaca dan rakyat Malaysia.Ni aku just  nak mengucapkan selamat berpuasa dan berkongsi waktu Imsak dan Berbuka puasa bagi Negeri-Negeri seluruh Malaysia bagi tahun 1431H/2010 yang disahkan oleh JAKIM..ewah..Iyelah kadang-kadang kita ni semua sibuk dengan kerja masing-masing sampai lupa nak ambil port tentang waktu Imsak Dan Berbuka puasa nih.Bila bangun sahur tengok jam dah pukul 5 pagi pulak tu,pastu sibuk nak tanya bila waktu Imsak nak habis.Silap-silap mulut tengah mengunyah makanan dengar pulak pak Bilal melaungkan azan subuh,mau tersembur makanan dalam mulut tu,tak ke haru kita dibuatnya.Kalau terjadi macam tu jangan nak dijadikan alasan tak boleh nak puasa pulak ye.Sebelum jadi haru,baik korang pegi kat link ni untuk tengok waktu Imsak Dan Berbuka Puasa bagi tahun 1431H/2010,ini link dia ok:http://www.islam.gov.my/portal/puasa10.php


Semoga link yang aku bagi ni dapat membantu korang dalam melakukan ibadah puasa dalam bulan Ramadhan tahun ni.Nasihat aku pada korang "Jangan puasa yang-yang yuk pulak,bangun pagi terus bukak periuk"Hehehe..Selamat Berpuasa,

0 ulasan: