Selasa, 3 Ogos 2010

Pornografi Dan Video Lucah Di Internet.

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua.Baru-baru ini aku ada membaca sebuah blog yang meminta Suruhanjaya Komunikasi Dan Multimedia Malaysia (SKMM) menyekat lawan-laman web yang mengandungi elemen-elemen lucah.Aku terpanggil dengan saranan tersebut dan bagaikan ada tarikan magnet yang kuat unutk aku menulis pendapat aku sendiri.Adakah laman-laman lucah penyumbang kepada gejala sosial?Pada bulan lepas kalau kita membaca surat khabar atau mendengar berita di tv,kita akan tahu ada seorang pelajar sekolah Agama yang telah ditemui meninggal disalah sebuah chalet di Pantai Cahaya Bulan kerana keguguran,adakah pelajar tersebut terpengaruh dengan video lucah?Adakah dengan menyekat laman-laman yang mengandungi bahan pornografi dan video lucah boleh menghapuskan gejala sosial?Kalau jawapan dari aku pastinya TIDAK.ALLAH menciptakan manusia dengal mempunyai akal dan nafsu,apabila nafsu menguasai akal apapun manusia akan lakukan,tidak kira yang dilakukan adalah haram ataupun halal.Selagi manusia mempunyai nafsu,selagi itulah manusia akan melakukan kerosakan kepada diri sendiri dan kepada dunia.Saranan aku kalau nak gejala sosial kita kena buang nafsu kita,boleh ke kita buang nafsu kita?Manalah tau kalau kerajaan boleh bantu masyarakat 1 Malaysia membuang nafsu mereka.Ahakz..pelikkan bunyinya. Setiap benda yang diciptakan ada positif dan negatif,sebab itulah wujudnya Syurga Dan Neraka.Sekarang kita berada dalam dunia tanpa sempadan memang banyak perkara yang kita perlu hadapi.Pada zaman aku remaja dalam tahun 90 an dulu,internet ni adalah sesuatau yang asing bagi kami,kat kampung terus xder internet tetapi gejala sosial seperti seks bebas telah ada dan ramai kawan-kawan aku adalah pengamal seks bebas.Kalu setakat melakukan hubungan seks ramai-ramai tu menjadi perkara biasa.Tak maen la bawak kat kebun sawit,dalam kelas pon boleh buat.hahaha...Dalam isu ini yang penting adalah iman seseorang,jika iman seseorang tidak kukuh tiada Internet Dan Jalur Lebar pun gajala ini tetap berluluasa.Aku tidak membantah mahupun menyokong saranan menyekat laman web kerana aku ini jenis berfikiran terbuka dan aku tidak mahu menjadi manusia hipokrit.Kalau laman-laman lucah disekat pun bukannya orang dalam 1 Malaysia ni tidak boleh melakukan seks,betul tak?Seks adalah fitrah hidup,tetapi bagi seorang muslim aku sarankan hanya lakukan seks hanya pada pasangan yang halal kita setubuhi,itu saranan aku aje.Kalau korang nak buat seks rambang pun lantak korang lah,dapat dosa pun korang masuk neraka pun korang.Hahaha..Aku tak subahat pon sebab aku da nasihat.Mak Bapak korang pun tak mara buat apa lak aku nak marah.Cuma aku boleh bagi nasihat sebagai sama-sama Muslim.Sesiapa ada cerita untuk dikongsi bersama tidak kiralah kisah hitam ke,masalah hidup,cerita menarik ataupun hidup dalam dilema boleh hantarkan kisah anda dialamat email ini : ragam1malaysia@gmail.com

0 ulasan: