Jumaat, 27 Ogos 2010

Name Wee Pengkhianat?



Assalamuaalaikum dan salam 1Malaysia.Ni la muka manusia yang tak reti kenang budi dan biadab.Nama dia Name Wee asal dari Muar.Mula menjadi biadab bila Lagu kebangsaan yang diubah dan di berikan tajuk Negarakuku.Dalam peristiwa itu mangkuk ni dah mintak maaf kat rakyat Malaysia,dan terlepas dari sebarang tindakan.

Sekarang pulak timbul 1 lagi isu kontroversi tentang mangkuk ni.Kali ini dia menerbitkan klip video yang boleh menyemarakkan api perkauman merujuk kepada kes seorang guru yang dikatakan berbaur perkauman dan menyebut Kementerian Pelajaran Malaysia Sebagai kurang ajar..

Dalam kes ini aku nak tanya kat Kementerian Dalam Negeri,apa tindakan yang pihak mereka akan ambil?Adakah kementerian akan biarkan sahaja keceluparan Name Wee?Nampaknya Name Wee tidak pernah serik selepas isu Negarakuku yang lepas.Aku menyarankan agar KDN akan mengambil tindakan yang tegas terhadap budak biadap ni.Kalau aku,aku tarik je kewarganegaraan yang ada pada dia,sebab dia pun takde rasa tanggungjawab pun menjaga nama baik Malaysia.Orang yang macam ni tak perlu wujud dalam Malaysia,betul tak?Takkan bila dah buat mintak maaf,pastu buat lagi.Lama-kelamaan ramai rakyat yang berkelakuan seperti ini.

2 ulasan:

Wake UP! berkata...

Patut dimasukkan ke dalam penjara kerana permainkan lagu Negaraku.

Sial punya rasis kiasu.

udanggalah berkata...

Semakin ramai orang gila di Malaysia.Kecik-kecik tak nak mampos dah besar menyusahkan orang...